Forum  Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Yamaha BT 11OO Bulldog

 
Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna » Wszystko o moto 50->2000 cm3 / 500+ Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Yamaha BT 11OO Bulldog
Autor Wiadomość
Blondas
JKM



Dołączył: 03 Sie 2007
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin
Płeć: Mężczyzna

Post Yamaha BT 11OO Bulldog


Patrząc na ten motocykl, można odnaleźć podobieństwo do muskularnego stylu, jaki reprezentują włoskie motocykle Ducati i Cagiva. Nic dziwnego, motocykl ten powstał przy współpracy włoskiego importera Belgarda i europejskiej centrali Yamahy. Stworzono go również z myślą o europejskich rynkach.

Nadwozie / jakość
Bulldog niewątpliwie wyróżnia się spośród innych przedstawicieli naked-bike. Już sama koncepcja jest nietypowa, ponieważ jako napęd zastosowano tu silnik V-2, który ma już prawie 20-letnią historię, a do tej pory napędzał głównie chopery i cruisery. Rozstaw osi wynosi 1530 mm, a więc motocykl nie należy do małych, co odczuwa się, zasiadając za kierownicą. Ułożenie kierownicy, podnóżków i siodła zapewnia kierowcy wygodną pozycję do jazdy i swobodne panowanie nad 230 kg wagi pojazdu. Uwagę przykuwa pękaty zbiornik mieszczący 20 litrów paliwa, jeden z największych elementów w całej sylwetce. Reszta jest raczej lekka i dynamiczna, np. miniowiewka otaczająca eliptyczny przedni reflektor i krótki tylny błotnik.

Układ napędowy / osiągi
Bulldoga napędza silnik V2 o pojemności 1063 ccm, który zadebiutował na początku lat 80. w modelu TR 1. Lekko zmodernizowany trafił do nowego modelu, pozwalając zachować jego cenę na atrakcyjnym poziomie. Skromną jak na tą pojemność moc 65 KM rekompensuje 88 Nm momentu obrotowego uzyskiwane już przy 4400 obr./min. Osiągi są bardzo przyzwoite, chociaż słabsze niż u konkurentów o tej samej pojemności. Jednak Bulldoga nie stworzono do wyścigów, ma on przede wszystkim zachwycać jazdą i robi to doskonale. Jest elastyczny, przyspiesza zdecydowanie, zużywa średnio około 6,4 l paliwa na 100 km, a przy tym cieszy ucho niepowtarzalnym gangiem widlastego "dwucylindrowca". Układ napędowy ma duży atut, napęd tylnego koła bezobsługowym wałem Kardana.

Układ jezdny / komfort
Charakterystyka podwozia pozwala wygodnie podróżować na dłuższych trasach, jak również zasmakować dynamicznego stylu jazdy - jest ono uniwersalne. Filigranowa owiewka to nie tylko dekoracja, przy dużej prędkości znacznie zmniejsza napór powietrza na korpus kierowcy.

Koszty / bezpieczeństwo
Poczucie bezpieczeństwa zapewniają skuteczne hamulce pochodzące ze sportowego modelu YZF-R1. Cena 40,9 tys. zł (2003) czyni go atrakcyjną propozycją w segmencie motocykli naked-bike.


DANE TECHNICZNE:

NAPĘD

Rodzaj silnika - benz. V2/4
Rodzaj rozrządu - ohc
Pojemność skokowa - 1063 ccm
Średnica × skok - 95,0 × 75,0 mm
Stopień sprężania - 8,3
Zasilanie - 2 gaźniki Mikuni
Moc maksymalna - 65 KM (48 kW) przy 5500 obr/min
Moment obrotowy - 88 Nm przy 4500 obr/min
Oczyszczanie spalin - dopalacz katalityczny
Skrzynia biegów - manualna 5-biegowa
Napęd tylnego koła - wał Kardana

NADWOZIE

Rama - stalowa
Rozstaw osi - 1530 mm
Wysokość siedzenia - 812 mm
Pojemność zbiornika paliwa / rezerwa - 20 / 5,8 l
Masa własna - 230 kg
Masa dopuszczalna - 450 kg

PODWOZIE

Zawieszenie przednie - klasyczne teleskopowe
Zawieszenie tylne - wahacz, centralny amortyzator
Skok zawieszenia przód / tył - 130 / 113 mm
Hamulec przedni - podwójny tarczowy wentylowany
Hamulec tylny - bębnowy
Opony (przód / tył) - 120/70 ZR 17 / 170/60 ZR 17

OSIĄGI

Prędkość maksymalna - 195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km - 5,3 s.
Zużycia paliwa w mieście - 6,9 l/100 km
Zużycie paliwa poza miastem - 6,1 l/100 km
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym - 6,4 l/100 km

WYPOSAŻENIE SERYJNE

Obrotomierz, schowek pod siedzeniem

OPCJE

Wyższa szyba, gmole, tylny bagażnik, torba podróżna montowana na zbiorniku paliwa


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:11, 10 Kwi 2009 Zobacz profil autora
skora
Polerant szprych



Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: JAROCIN
Płeć: Mężczyzna

Post
Bardzo ładna maszynka, z chęcią bym się przejechał i ocenił Smile


Post został pochwalony 0 razy
Sob 7:45, 11 Kwi 2009 Zobacz profil autora
cinek
Macant teamtu



Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kotlin

Post
podoba mi sie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:59, 11 Kwi 2009 Zobacz profil autora
Rataj
MOTO JKM



Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 1491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kotlin

Post
w budowie bardzo podobne do planeta


Post został pochwalony 0 razy
Sob 22:13, 11 Kwi 2009 Zobacz profil autora
Blondas
JKM



Dołączył: 03 Sie 2007
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin
Płeć: Mężczyzna

Post
mi się bardzo podoba to moto Smile w budowie, ale wyglądem jest najładniejsza wg mnie pomiędzy cagiva, buellem, ducati..


Post został pochwalony 0 razy
Nie 9:26, 12 Kwi 2009 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna » Wszystko o moto 50->2000 cm3 / 500+ Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin