Forum  Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Honda CB 450S

 
Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna » Wszystko o moto 50->2000 cm3 / 125-500 Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Honda CB 450S
Autor Wiadomość
filut-jarocin
Macant teamtu



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 458
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin [tUmIdAj].. =D

Post Honda CB 450S




W 1986 roku Honda wprowadziła na rynek następcę dobrze już znanych modeli CB 400 N oraz CB 450 N - CB 450S. Motocykl który od strony napędu prawie nie odbiegał od poprzedników, kusił klientów agresywną, sportową stylizacją, podkreśloną przez namiastkę kratownicowej ramy. Wyeksponowana rurowa konstrukcja otulała niejako silnik, tworząc specyficzną linię 450-ki, doskonale zgraną z nowymi obręczami kół jezdnych. Atrakcyjna sylwetka nowej Hondy była jednak tylko jednym z czynników przyciągających klientelę. Drugi stanowiła niewątpliwie niska cena. Podobnie jak poprzednie modele CB 450S proponowano w kilku wersjach o różnej mocy silnika. Model "open" oferował 32 kW (44 KM) i prędkość maksymalną 170 km/h, zdławiony do 20 kW (27 KM) był o 30 km/h wolniejszy.

Doprowadzenie wersji zdławionej do pełnej mocy wiąże się z poważnymi kosztami, bowiem wymaga wymiany wałka rozrządu i zmian w gaźnikach. By osiągnąć maksymalną prędkość trzeba również wymienić zębatkę (16 zębów zamiast 15). Wcześniejsze modele, CB 400N i CB 450N były produkowane również w wersjach o mocy 12,5 kW (17 KM), w których oprócz wymiany wspomnianych wyżej elementów trzeba było również usunąć zaślepki w kanałach ssących, by odzyskać maksymalną moc jednostki napędowej.
Mimo iż w porównaniu z CB 450N model z przydomkiem S niewiele zyskał na osiągach, zdecydowanie górował nad poprzednikiem. Było to zasługą głównie znakomitych własności jezdnych. Literka za symbolem pojemności wyraźnie sugeruje sportowy charakter pojazdu i tak jest w istocie. Sztywna rama trzyma w ryzach całe podwozie, co procentuje dobrym prowadzeniem na wprost i stabilnością w łukach. Sportowej jazdy nie utrudniają żadne elementy podwozia, a maksymalne pochylenie jest uzależnione jedynie od przyczepności opon do nawierzchni. W ostrej jeździe doskonale sprawdzają się hamulce. Bęben w tylnym kole szczególnie dobrze sprawdza się na śliskich nawierzchniach, reagując na ruchy nożnej dźwigni delikatnie, ale skutecznie.
Rynkowe powodzenie CB 450S było jednak zasługą nie tylko tych zalet. Miłym zaskoczenie dla każdego użytkownika było także niskie zużycie paliwa (w stosunku do osiągów). Mimo niezbyt imponującego zbiornika paliwa zasięg pojazdu wynosił ok. 300 km. Kolejnym punktem "in plus" były niskie koszty eksploatacji i trwałość wielu, zazwyczaj bardzo szybko zużywających się elementów. Okazało się na przykład, że łańcuch wraz z zębatkami bez trudu wytrzymuje 30 000 km, a ogumienie nawet 20 000 km. Na dodatek model ten nie wykazywał żadnych wad mechanicznych. Jednak po 30 000 km trzeba się liczyć ze zużyciem tłoków i pierścieni tłokowych. Wówczas zużycie oleju może sięgnąć 1-1,5 dm3/km. Nowe tłoki z pierścieniami, szlifowanie cylindrów i koszty robocizny w tym przypadku to ok. 1000 zł. Niekiedy pojawia się tajemnicze grzechotanie, ale zazwyczaj jego powodem jest zbyt luźny łańcuch napędzający wałki wyrównoważające. Wystarczy zdjąć pokrywę i naciągnąć łańcuch, by niepokojące odgłosy zniknęły. Zdumiewająco odporny na korozję jest układ wydechowy CB 450 S. Niewiele japońskich motocykli produkowanych w latach 80. może pochwalić się taką cechą. Czterystapięćdziesiątka Hondy pozostała w ofercie przez 4 sezony. Dopiero na początku lat 90. jej rolę w programie firmy przejął model CB-1 (400 ccm), znacznie nowocześniejszy i bardziej dynamiczny (chłodzenie cieczą, 57 KM). Obecnie na rynku motocykli używanych najbardziej są poszukiwane oczywiście CB 450 S, ale nie można zapominać, że także CB 400 N i CB 450 N mogą doskonale spełniać rolę typowego motocykla codziennego użytku. Co prawda S-ka najlepiej zaspokoi sportowe ambicje użytkowników, jednak N-ki wykazują zdecydowanie mniejsze zapotrzebowanie na paliwo.
Na polskim rynku motocykli używanych Hondy CB 400 N, na przykład z 1982 r., są dostępne już za 3000 zł, chociaż za dobrze utrzymane egzemplarze o dwa lata starsze żąda się nawet 4000 zł.Co ciekawe, tyle samo trzeba zapłacić za poprzednie modele, CB 400 T. Najtrudniej spotkać oferty używanych CB 450 N, ale trudno się dziwić skoro model dostarczany był do Europy zaledwie przez rok. Rekompensuje to spora oferta CB 450 S, ale za egzemplarze z 1987 r. żąda się od 5000 do 6000 zł. Zalety eksploatacyjne i wysoka trwałość tego jednośladu (niektóre egzemplarze przejechały ponad 150 000 km) przy niewielkich nakładach w pełni jednak usprawiedliwiają stosunkowo wysoką cenę."




DANE TECHNICZNE




Silnik/Napęd Wymiar Jednostka Numer części
Liczba cylindrów 2
Układ cylinrów rzędowy
Rozrząd OHC
Liczba zaworów 3 na cylinder
Typ rozrusznika elektryczny
Stopień sprężania 9,5:1
Moc / Obroty 32/9000 / 20/7000 KW / min-1
Max. moment obrotowy / obroty 37/7000 / 33/3000 Nm / min-1
Vmax 175 / 145 km/h / min-1
Skok x Średnica tłoka / pojemność 50,6x75 / 447 mm / cm3
Tolerancja skoku tłoka 0,02 - 0,04 mm
Luz zaworowy IN / OUT 0,10 / 0,14 mm
Olej bez filtra 2,5 Litr
Olej z filtrem 2,5 Litr
Rodzaj oleju SAE 10W40 API SE-SF
Filtr oleju Wkład 154A1-413-005
Ilość płynu chłodzącego Litr
Specyfikacja cieczy sprzęgłowej
Przełożenie wtórne zębatka zdawcza 16 (G1) , 15 (G2) Zębów 23801-ML4-610 (16Z) 23801-ML4-650 (15Z)
Przełożenie wtórne zębatka zbiorcza 36 Zębów 41200-MK4-000
Przełożenie wtórne łańcuch 108 Rolki 405A3-ML4-003
Naprężenia łańcucha 15-25 mm
Typ łańcucha RK 525 SMO
Gaźnik
Gaźnik / Typ / Rodzaj VE21A (G1) , #
VE21B (G2)
Średnica przelotu 32 mm
Producent Keihin
Dysza główna 115 #
Dysza biegu jałowego 35 #
poziom pływaka 18,5 mm
Obroty biegu jałowego 1200 +- 100 min-1
Śrubka regulująca mieszankę 2,5 Obrotów
Rodzaj benzyny bezołowiowa
Filtr benzyny brak
Typ filtra powietrza wkład papierowy 17210-ML4-000
Podwozie
Typ ramy Boczna kratownicowa
Widelec teleskopowy 35 mm
Wahacz wleczony
Ilość elem. tłumiących 2
Wymiar opony przedniej 100/90-18 56S , 56H
Wymiar opony tylnej 110/90-18 61S , 61H
Min. ciśnienie z przodu / z obciążeniem 2,0 / 2,0 bar
Min. ciśnienie z tyłu / z obciążeniem 2,0 / 2,5 bar
Rodzaj płynu hamulcowego DOT 4
Tarcze hamulcowe 256 mm
Bęben tył 140 mm
Okładziny hamulcowe przód 2 Tarcze 4x 45105-ML4-014
Okładziny hamulcowe tył Bęben 2x 43120-413-006
Olej teleskopowy prawo 260 cm3
Olej teleskopowy lewo 260 cm3
Typ oleju teleskopowego ATF (SAE 7,5)
Długość całkowita 2110 mm
Rozstaw osi 1405 mm
Odległość siodła od nawierzchni 795 mm
Pojemność zbiornika paliwa 17 dm3
Masa własna 185 kg
Elektryka
Akumulator / Typ YB12A-B 12/12 V/Ah 31500-MK4-612
Świece zapłonowe / Typ NGK-DR8ES-L 0,6-0,7 mm odstęp
Moment zapłonu 15º / 1500 St. przed OT / min-1
Przestawienie momentu zapłonu 43º / 5000 St. przed OT / min-1
Prądnica Ohm przy 20ºC
Cewka ładująca kondensatora czarny/czerwony – Masa 314-420 Ohm przy 20ºC
Cewka impulsatora nieb./żółty – zielony 0,47 / 8,9 +- 10% Ohm przy 20ºC
Cewka zapłonowa pierw./wtórny 0,47 / 8,9 +- 10% Ohm / kOhm bez wtyczek przy 20ºC
Lampa reflektora 12/60/55
Światło tylne i hamowania 2x 12/21/5
Kierunkowskaz 12/21

DANE OBSŁUGOWE


Odstępy
kilometry x 1000
Punkt obsługowy Uwagi 1 6 12 18 24 30 36 itd.

Wężyki paliwowe, Filtr (jeśli jest) P P P P P P P
Rollgaz, Linka gazu, Ssanie P P P
Świece zapłonowe 0,6-0,7 mm P A P A P A
Filtr powietrza 2) P P A P P A
Luz zaworowy IN: 0,10mm OUT: 0,14mm P P P P P P P
Łańcuch napędowy, koła zębate, Szyna prowadząca Co 1000 km bądź częściej P P P P P P P
Obsługa sprzęgła P P P P P P P
Okładziny, Luz na pedale hamulca, Szczelność P P P P P P P
Płyn hamulcowy 3) DOT 4 P P A P P A
Luzy na łożyskach główki ramy P P P
Resorowanie przedniego i tylnego koła P P P
Sprawność podstawki bocznej 4) P P P P P P P
Koła i opony (ciśnienie powietrza) 2,25 / 2,5 bar P P P P P P P
Śrubki, nakrętki, elementy mocujące P P P P
Włącznik światła hamowania, ustawienie światła P P P P P P P
Synchronizacja gaźników P P P P
Obroty biegu jałowego 1200 +- 100 min-1 P P P P P P P
Olej, filtr oleju ok. 2,5 Litra A A A A A A A
Odpowietrzenie skrzyni korbowej P P P P P P P
Poziom cieczy akumulatorowej P P P P P P
Naprężenie łańcucha wałków wyrównoważających P P
Miejsca potrzebujące smarowania (wg. Danych prod.) 2) 5) S S S S S S
Zmiana danych w książce serwisowej wg danych P P P P P P P
Kontrola elementów wpływających na bezpieczeństwo jazdy: hamulce, światła, sprzęgło, prowadzenie P P P P P P P
Czas inspekcji godzin 2 2 3 2 3 2 3 * **


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:23, 19 Sie 2008 Zobacz profil autora
kluivert26
Zapychacz



Dołączył: 21 Gru 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okol.Jarocin

Post
Witam co sadzicie o tym motocyklu ,jak z eksploatacja i z częsćiami itp.
Jak na pierwsze powazne moto za wmiare rozsądna kasę


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:25, 02 Mar 2009 Zobacz profil autora
boszat
MOTO JKM



Dołączył: 20 Cze 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin
Płeć: Mężczyzna

Post
Eksploatacja to normalka świece olej i filtr praktycznie do wszystkich motocykli kosztują tyle samo Razz Z częściami też nie powinieneś mieć większych problemów na allegro zawsze coś się znajdzie Smile Jak dla mnie moto ok tylko lepeij poczytaj opinie użytkowników Razz


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:09, 02 Mar 2009 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna » Wszystko o moto 50->2000 cm3 / 125-500 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin